1,2 miljoen huishoudens in Nederland hebben een slimme deurbel. Dat betekent dat ongeveer 28% van de huishoudens slimme beveiligingsapparatuur bezit. Slimme deurbellen zijn de meest populaire vorm van beveiligingsapparatuur, gevolgd door beveiligingscamera's.
Bezit slimme deurbel stijgt naar 15%
Uit een onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders blijkt dat Nederlanders het meest uitgeven aan beveiligingssystemen en beveiligingscamera's, namelijk respectievelijk €227 miljoen en €202 miljoen. Het bezit van slimme deurbellen is gestegen naar 15%. Bijna drie op de tien huishoudens (28%) hebben slimme beveiligingsapparatuur, wat neerkomt op 2,3 miljoen huishoudens. Dit is een stijging van 2% ten opzichte van 2022. De meeste huishoudens hebben een slimme deurbel, gevolgd door beveiligingscamera's. Het bezit van rook- en CO2-melders is het sterkst gestegen, namelijk met 4%.
Stijging uitgaven
Consumenten hebben in totaal €779 miljoen uitgegeven aan slimme beveiligings- en veiligheidsproducten, een stijging ten opzichte van €734 miljoen vorig jaar. De meeste uitgaven zijn gedaan aan beveiligingssystemen (€227 miljoen) en beveiligingscamera's (€202 miljoen).
Bijna één op de vijf huishoudens (17%) is van plan om binnen een jaar slimme beveiligings- en veiligheidsproducten te kopen. Van deze groep is 4% zeker van plan om beveiligingsapparatuur aan te schaffen en 13% gaat dit waarschijnlijk doen. Dit komt neer op in totaal 1,3 miljoen huishoudens. Van deze groep heeft 63% nog geen slimme beveiligingsapparatuur, wat betekent dat er een groeipotentieel is van 840.000 huishoudens.
Heb jij al geïnvesteerd in een slimme deurbel om jouw huis te beveiligen? We horen graag welk merk of model jij hebt gekozen en hoe het jouw gemoedsrust heeft vergroot. Laat een reactie achter onder het artikel en deel jouw ervaringen met slimme deurbellen.