GO Sharing heeft een update voor zijn app vandaag klaarstaan in de App Store en Google Play. Dankzij de update krijgt de app niet alleen een heel nieuw design, maar moet de app ook het gedrag omtrent het gebruik van deelvervoer in goede banen te leiden. De make-over van de app is namelijk onderdeel van de strategie van GO Sharing om in samenwerking met gemeenten gewenst gedrag rondom deelvervoer te stimuleren en overlast tegen te gaan.
GO Sharing app krijgt nieuw design
De vernieuwde GO Sharing-app heeft een compleet nieuw uiterlijk gekregen. Daardoor werkt de nieuwe app volgens GO Sharing een stuk intuïtiever. Er is nu een duidelijker onderscheid tussen de verschillende deelvoertuigen die gehuurd kunnen worden: de GO Sharing elektrische scooters, e-bikes en elektrische auto’s. Bovendien gaat het zoeken naar een beschikbaar voertuig makkelijker en kan het dichtstbijzijnde voertuig met één klik worden gevonden.
Het huren van een voertuig en betalen van een rit moet dankzij de update ook makkelijker worden. Reserveren kan nu in minder klikken en het wisselen tussen betaalmethodes gaat sneller. Daarnaast is de rijbewijscontrole niet langer nodig wanneer alleen gebruik wordt gemaakt van de elektrische deelfietsen.
Beoordelen van parkeeracties met Machine Learning
Naast een likje verf wordt de app ook slimmer dankzij Machine Learning (ML). Dat werkt als volgt. In de vernieuwde GO Sharing-app wordt het servicegebied, het gebied waar de rit met een deelvoertuig beëindigd mag worden, duidelijker weergegeven. Dat is een van de aanpassingen die na uitvoerige analyse en dialoog met gebruikers en gemeenten tot stand is gekomen. Gebruikers moeten nog steeds een foto maken van het geparkeerde deelvoertuig om de huur te kunnen beëindigen, maar deze moet in de nieuwe app in een fotokader passen. Het is de eerste stap in het beoordelen van parkeeracties met behulp van Machine Learning.
De nieuwe app biedt ons veel meer controle. Zo kunnen we sneller en op ieder niveau aanpassingen doorvoeren, bijvoorbeeld per land of per stad. Onze gebruikers krijgen vooral een betere ervaring. Onze app is het belangrijkste middel om in contact te staan met onze gebruikers en het gedrag rond deelvervoer aan te sturen. Samen met gemeenten pionieren we aan de toekomst van vervoer en zoeken we naar de balans tussen beleid en beloning om het deelvervoer in goede banen te leiden. De volgende stap is dan ook een loyalty-programma, waarbij gebruikers rijminuten kunnen sparen door onder andere elkaars parkeeracties te beoordelen.”
Makkelijk wisselen tussen een privé en een zakelijk
Ook zakelijke gebruikers komen met deze update aan bod. Zij kunnen nu makkelijk wisselen tussen een privé en een zakelijk account. Ook is het aanmelden voor een account makkelijker gemaakt en geeft de app uitgebreide details weer van ritten en betalingen. De werkgever kan via de GO Sharing-app een businessaccount aanmaken en beheren. Met een unieke code kunnen werknemers aan het account worden toegevoegd.
