De Rabobank geeft zijn klanten de kans geven om meer inzicht te krijgen in hun energieverbruik. Daarom komt de bank met de functie 'Energie Inzicht'. In combinatie met een slimme meter kan deze nieuwe functie klanten straks precies vertellen waaraan zij veel energie verbruiken. Voor een aantal klanten is de functie sinds kort beschikbaar.
Energie Inzicht
Vijftienduizend klanten van de Rabobank hebben op dit moment de beschikking gekregen over de functie 'Energie Inzicht'. Met deze functie kunnen zij een betere kijk in hun energieverbruik krijgen. Energie Inzicht is een functie in de Rabo App en werkt alleen in combinatie met een slimme meter. Als klant moet je dus vooraf toestemming geven opdat 'Energie Inzicht' connectie kan maken met je slimme meter. Daarna zorgt de verbinding tussen 'Energie Inzicht' en de slimme meter ervoor dat er precies aan je verteld wordt, welke apparaten in jouw huis het meeste energie verbruiken. Deze functie is volledig vrijblijvend om te gebruiken.
"Door de onstuimige energiemarkt hebben meer mensen behoefte aan inzicht in hun eigen energieverbruik. Aanhoudende verhogingen in de energieprijzen zorgen voor onrust. Energie Inzicht kan daar bij gaan helpen", zegt Huib Mulder, Directeur Wonen bij de Rabobank tegen de Telegraaf.
Vrijblijvend en energietips
Naast het feit dat je voor elk apparaat in je huis kan zien hoeveel energie het verbruikt, geeft 'Energie Inzicht' je ook tips. Dit doet de bank in samenwerking met de organisatie Milieu Centraal. De functie werkt voor Rabobank-klanten, ongeacht bij welke energieleverancier je bent aangesloten.
'Energie Inzicht' is op dit moment nog in een testfase, en de feature is op dit moment beschikbaar voor vijftienduizend klanten van de Rabobank. De bank streeft ernaar om de functie volgend jaar voor al haar klanten beschikbaar te stellen.
Wat vind jij van de functie? En zou je het willen gebruiken? Laat het weten in de reacties.